ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΑΜΕΣΑ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ ΝΕΟ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ»
Θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή που περιλαμβάνεται στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027
Στο πρόγραμμα Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή θα συνεχιστεί το πρόγραμμα «Εξοικονομώ» που αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, ενώ θα χρηματοδοτηθούν παρεμβάσεις Greco islands. Αυτό επισημαίνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης, με αφορμή όσα αναφέρει στο άρθρο του στο libre, σχετικά με τις προτεραιότητες της πολιτικής για την ενέργεια τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μεταξύ άλλων ο υφυπουργός αναφέρει τα εξής:
Στο Πρόγραμμα Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή θα συνεχιστεί το Πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» που αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, ενώ θα χρηματοδοτηθούν Παρεμβάσεις Greco islands. Επίσης, αναμένεται να ολοκληρωθεί η Ενεργειακή διασύνδεση νησιών με τον ηπειρωτικό κορμό και η αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας, ενώ Σύγχρονες Μονάδες Ανάκτησης και Ανακύκλωσης (RRF) αναμένεται να μεταβάλλουν την εικόνα της χώρας μας στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων.
Σημαντικές επενδύσεις όμως θα έχουμε και από το Πρόγραμμα της Πολιτικής Προστασίας για τον εξοπλισμό, αλλά και για τα συστήματα πρόληψης, αντιμετώπισης – διαχείρισης και έγκαιρης προειδοποίησης για φυσικούς κινδύνους που δεν σχετίζονται με το κλίμα και ανθρωπογενείς κινδύνους, καθώς και για εξοπλισμό πυρόσβεσης.
Στον τομέα της κυκλικής οικονομίας αναμένεται να επιτύχουμε την ανακύκλωση ετησίως περισσότερων από 2,3 εκατ. τόνων αποβλήτων εκ των οποίων 1,88 εκατ. τόνοι θα είναι διαθέσιμοι για αξιοποίηση ως πρώτες ύλες. Παράλληλα στον τομέα της ενέργειας εξασφαλίζουμε πλέον την ενεργειακή αναβάθμιση περισσοτέρων από 52.000 κατοικιών και 950.000 τ.μ. δημόσιων κτιρίων.
Σημαντική όμως αναμένεται να είναι από τους πόρους του ΕΣΠΑ και η αύξηση της δυναμικότητας παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας κατά 214 MW. Φυσικά και οι παρεμβάσεις μας στα συστήματα μεταφορών θα συμβάλλουν στην ολοκλήρωση και αναβάθμιση των υποδομών ακόμη και σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας, ενισχύοντας σημαντικά τις βιώσιμες αστικές μεταφορές τόσο με τα έργα του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όσο και με τη δημιουργία περισσότερων από 240 σημείων ανεφοδιασμού/επαναφόρτισης για καθαρά ηλεκτρικά οχήματα, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων.
Ο ίδιος ολοκληρώνει το άρθρο του αναφέροντας: «Παρά τις όποιες δυσχέρειες, ατενίζουμε το οικονομικό και ενεργειακό μέλλον μας με ιδιαίτερη αισιοδοξία. Η Ελλάδα μπορεί και θα γίνει ο πράσινος πρωταθλητής της Ευρώπη».