ΤΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΕΚΤΟΞΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ -
26
Αυγ

ΤΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΕΚΤΟΞΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

Τα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλάζουν πρόσωπο σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη
Μεγάλες επενδύσεις real estate, νέα έργα υποδομών και αναπλάσεις μεταμορφώνουν σταδιακά το πρόσωπο των μεγάλων πόλεων, αναβαθμίζουν το επίπεδο ζωής των πολιτών και ανεβάζουν τις αξίες των ακινήτων. Η ένεση της χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης έχει βάλει πολλά έργα στην τελική ευθεία, με νέες γραμμές μετρό, επεκτάσεις τους σιδηροδρομικού δικτύου και αναπλάσεις να δίνουν νέα πνοή σε περιοχές των ιστορικών κέντρων Αθήνας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, προσφέροντας νέες δυνατότητες ανάπτυξης. Ήδη τρέχει η μεγάλη «Διπλή Ανάπλαση Βοτανικού – Λεωφ. Αλεξάνδρας». Μετά την υπογραφή των συμβάσεων, τον προηγούμενο Μάιο, σειρά πήρε η δημοπράτηση του έργου της κατασκευής του γηπέδου του Παναθηναϊκού, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την έναρξη των πρόδρομων κατασκευαστικών εργασιών ακόμη και έως το τέλος της χρονιάς. Από τη Βουλή έχουν περάσει ήδη οι σχετικές διατάξεις και η κατασκευή του νέου γηπέδου στην περιοχή έχει δώσει σημαντική ώθηση στο τοπικό real estate, καθώς μπαίνουν σε τροχιά σημαντικά σχέδια για οικιστική ανάπτυξη.
Νέα άνθηση στην Άνω Κυψέλη αναμένεται να φέρει η έλευση του Μετρό. Τα λιγοστά προς πώληση αυτοτελή κτίρια που έχουν απομείνει στην περιοχή διατίθενται με στόχο την επένδυση στην υπεραξία της νέας στάσης του Μετρό. Παράλληλα, πλησίον της νέας στάσης, έχουν αρχίσει να ανεγείρονται νέες πολυκατοικίες μετά την κατεδάφιση παλαιών μονοκατοικιών. Ο Σταθμός Ελικώνας χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά το λόφο Ελικώνα.
Στην Ευελπίδων
Ο Σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού. Ο Σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της Σχολής Ευελεπίδων. Παράλληλα άνθηση τα τελευταία χρόνια «γνωρίζει» και το Γαλάτσι με έντονη ανοικοδόμηση, ενώ η έλευση του Μετρό με 2 σταθμούς θα συντελέσει καθοριστικά στη μετεξέλιξη του δήμου.
Ο Σταθμός Βεΐκου χωροθετείται στη συμβολή της λεωφ. Ομορφοκκλησιάς με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου. Ο Σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται στη συμβολή της λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς και επί της συνέχειας αυτής οδό Αγ. Γλυκερίας με τη λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου. Παράλληλα έως το 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί και το έργο της αποκατάστασης και αξιοποίησης του Τατοΐου που φτάνει τα 75 εκατ. ευρώ.
Η ανάπλαση του πρώην βασιλικού κτήματος είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα real estate που θα ενισχύσουν τη θέση της Αθήνας ως προορισμού. Περιλαμβάνει δασική έκταση 42.000 περίπου στρεμμάτων, που αποτελείται από το ιστορικό κέντρο της και τις καλλιέργειες που εκτείνονται σε 1.200 στρέμματα.
Στο ΟΑΚΑ
Επένδυση με σημαντικές προοπτικές είναι και τα έργα εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ με την Περιφέρεια Αττικής να έχει σύμβαση ύψους 5,8 εκατ., ευρώ. Στόχος να γίνει ένας κεντρικός πόλος αθλητισμού. Ήδη έχουν μπει στην άκρη περί τα 43,5 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα της Πράσινης Ανάπτυξης του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και από ιδιωτικές επενδύσεις.
Αναπτυξιακός οργασμός βρίσκεται σε εξέλιξη στην Αττική Ριβιέρα, καθώς στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής γίνονται τα περισσότερα έργα ανάπλασης, με κορυφαίο όλων την παρέμβαση στο Ελληνικό όπου σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα υποδομής και σειρά άλλων κτιριακών επενδύσεων. Σε εξέλιξη είναι και το πρώτο city resort της Αθήνας, που θα βρίσκεται στην έκταση 285 στρεμμάτων στα «Αστέρια» της Γλυφάδας. Τα σχέδια περιλαμβάνουν ξενοδοχείο πέντε αστέρων και 400 κλινών που θα διαχειρίζεται το One & Only Aesthesis και θα συνυπάρχει με επιπλωμένες πολυτελείς βίλες. Χωρίς καθυστέρηση προχωράει και η ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής μονάδας ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό και η μετατροπή της περιοχής σε κυβερνητικό πάρκο. Το 50% των εγκαταστάσεων θα δοθεί για την ανέγερση των κτιρίων διοίκησης για διάφορους φορείς του δημόσιου τομέα, ενώ το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για χώρους πρασίνου και άλλους ελεύθερους χώρους.
Στο 50% του χώρου που θα χρησιμοποιηθεί ως πολεοδομικό κέντρο θα αναπτυχθούν οι δραστηριότητες της διοίκησης της κοινωνικής πρόνοιας, καθώς και αθλητικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικοί χώροι, διάφορες πολιτιστικές εγκαταστάσεις και χώροι συνάθροισης κοινού, συνεδριακά κέντρα, κέντρα έρευνας, εστίαση και αναψυκτήρια, καθώς και χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους αλλά και χώροι ανακύκλωσης. Όλα συμβάλλουν στη σημαντική άνοδο των τιμών στα ακίνητα της περιοχής.
ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΡΑΜ
Μεγάλα έργα στο Μικρολίμανο
Σημαντικά έργα ανάπλασης γίνονται και στον Πειραιά. Η αρχή έχει γίνει με ένα νέο κτίριο στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου στις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος». Ανάπλαση του Μικρολίμανου με δρόμους ήπιας κυκλοφορίας 3,5 μέτρων όπου απαγορεύεται η στάθμευση, αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων, ανακατασκευές των πεζοδρομίων και των πλακοστρώσεων, ασφαλτικά έργα, αναβάθμιση του αποχετευτικού στη συγκεκριμένη περιοχή, καθορισμός νέων χώρων στάθμευσης για δημότες και επισκέπτες, και φυσικά νέα συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων. Ο Πύργος του Πειραιά με ύψος 84 μέτρα αποτελούμενος από 22 ορόφους αναμένεται να αναγεννηθεί. Παράλληλα ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ, παραδόθηκαν τον Ιούλιο του 2020 οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ υπολογίζεται ότι το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2022.
ΓΙΝΕΤΑΙ ΞΑΝΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ
Νέα Σιδηροδρομική Εγνατία και «FlyOver» στη Θεσσαλονίκη
Μεγάλες αλλαγές έρχονται και στη Βόρεια Ελλάδα, που αναμένεται να γίνει ξανά εμπορικό και οικονομικό σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης. Στο επίκεντρο των νέων έργων είναι αυτά που αφορούν στις μεταφορές τόσο σε αστικό όσο και σε υπεραστικό επίπεδο, με σημεία αναφοράς τη Νέα Σιδηροδρομική Εγνατία, τον FlyOver στη Θεσσαλονίκη και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Η αρχή γίνεται με τη Νέα Σιδηροδρομική Εγνατία, έργο προϋπολογισμού 1 ,69 δισ. ευρώ, που αφορά στην κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Νέα Καρβάλη – Τοξότες Ξάνθης μήκους 206 χλμ. Αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών στην Ελλάδα, με το κόστος του να υπερβαίνει ακόμα και αυτό της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Ακολουθεί η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κατασκευή περίπου 186 χλμ. κύριας σιδηροδρομικής γραμμής και βελτίωση – προσαρμογή των 15 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Αλεξανδρούπολη-Διδυμότειχο» και 19 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Διδυμότειχο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Μεγάλη αλλαγή για τη Θεσσαλονίκη φέρνει και ο FlyOver, ένας νέος οδικός άξονας ο οποίος θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ενώ ένα τμήμα του, με μήκος περίπου 4 χλμ., θα είναι υπέργειο (εξ ου και η ονομασία «FlyOver»). Θα γίνει μια Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος (ΥΤΛ) μήκους 13,5 χλμ., από τα οποία τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.